אפליקציות טיפול קוגניטיבי התנהגותי

אפליקציות CBT

הד ספייס | headspace app

אפליקציית Headspace

העולם מתקדם ואיתו גם האופן שבו ניתן לגשת לטיפול פסיכולוגי. כיום יש אופציות נוספות לקבלת טיפול פסיכולוגי: צ'ט, וידאו צ'ט, שיחה קולית ועוד. הקליניקה היא כבר לא האפשרות היחידה, ומסתבר שהפסיכולוג האנושי גם לא. מחשבים פסיכולוגיים תוכנתו על פי טכניקות טיפוליות מוכחות מדעית ולדברי הממציאים מאפשרים טיפול יעיל למגוון קשיים נפשיים. מצד אחד מדובר ב"מטפל המושלם": לא שוכח דבר, זמין בכל עת, זול ואובייקטיבי. אך מצד שני שוב ההתקדמות אל עבר הטכנולוגיה מעצימה את יכולת הפגיעה של האקרים אשר יכולים להגיע לפרטים האינטימיים ביותר שלנו.

הנקודה הכתומה
אוקטובר 2016. יום אחרי ערב ראש השנה. רישיקש. הודו. מוסטפה ואני משוטטים ברחובות עד שנמצא מסעדה עמוסה מספיק שתרגיש חגיגית. הבטחתי לו שהערב נחגוג באיחור את ראש השנה, אני את שלי והוא את שלו. את מוס הכרתי 48 שעות קודם לכן בנסיעה ברכבת מדלהי לרישקש.  עברנו יחד 8 שעות נסיעה צפופות בהן הפכנו מזרים מוחלטים לחברים הכי טובים. מוס הגיע לכאן כדי ללמוד קורס מורי יוגה. כבר 11 שנים מאז שאביו נלקח לשבי במלחמה בעיראק, הוא משקיע את כל כולו בספורט. מרתונים, טריאתלונים, איש הברזל ומה לא. רק ככה הוא מצליח להפיג את המחשבות. המלצר המשופם כבר לקח מאתנו את ההזמנה, ובינתיים, עד שהמנות יגיעו, אנחנו מסתכלים אחד לשני עמוק בעיניים ולוקחים נשימה. כל אחד בתורו מבטיח הבטחה לקראת השנה החדשה. מוס מתחייב שכל יום במהלך השנה הקרובה הוא יתרגל יוגה במשך 20-30 דקות. ואני מבטיחה כי כל יום במהלך השנה אתרגל מדיטציה ויהי מה.

3 חודשים אחרי. מהודו נשארו רק סיפורים ואני כבר עמוק בתוך סיר הלחץ הישראלי, השגרה העמוסה תוקפת אותי מכל החזיתות. ועדיין, בכל יום, נאבקת כדי למצוא 15 דקות לנקודה הכתומה- אפליקציית המיינדפולנס "הד ספייס". אני יכולה לשבח את עצמי עד מחר על ההתמדה אך חייבת גם להודות לאנדי פודיקומב וחבריו שפיתחו את האפליקציה. קודם כל- זה עובד. נכון שדרושה איזו התכווננות פנימית (או נדר  קיצוני במקרה שלי..) בשביל באמת להתמיד. אבל עם מוכנות בסיסית, הד ספייס מצליחה לתת למשתמש את מה שהוא הכי צריך כדי להתמיד בתרגול מדיטציה- מסגרת.

הד ספייס מציעה חבילות מיינדפולנס שמחולקות לפי נושאים:

  • לפני שמתחילים יש 3 חבילות בסיסיות של היכרות עם השיטה, מה שנקרא יסודות.
  • 10 הימים הראשונים הם חינמיים ואחר כך אפשר לרכוש מנוי חודשי או שנתי. 
  • המנוי החודשי עולה 12 דולר, לא זול בכלל, אך עבורי, יש משהו בתשלום שמגדיל את המוטיבציה להשתמש באפליקציה. 
  • המשתמש יכול לבחור לעצמו את מסגרת הזמן 10-60 דקות. 
  • לאחר שעוברים את 3 שלבי היסודות, נפתחים בפני המשתמש כל שאר הנושאים: דיכאון, מערכות יחסים, ספורט, חרדה, יצירתיות, ריכוז, ועוד. 
  • ברגע שבוחרים נושא נפתח מעין טיים ליין, שמעוצב כמו שביל שמחולק לפי ימים, כך יכול המודט המתחיל  לעקוב אחר ההתקדמות שלו.  
  • פעם בכמה ימים, לפני שמתחיל סשן המדיטציה, קופץ סרטון אנימציה חביב שמסביר בצורה פשוטה ומובנת על טכניקה חדשה, או נותן עוד כלים כדי להעמיק. 
  • את התרגול מעביר אנדי, בריטי חסון עם קול נעים שמצליח לא לגנוב את ההצגה, ללוות את התרגול מבחוץ, בליטוף, מבלי להשתלט על החוויה. 
  • חווית המשתמש פשוטה ומזמינה והעיצוב אלגנטי. לאורך הדרך ישנם חיזוקים חיוביים בצורת "הידד! עשית זאת! עברת את 10 הימים הראשונים! או "כל הכבוד אתה מתמיד כבר X  ימים וכנראה שכבר יותר טוב לך". 
  • בנוסף, הד ספייס מציעה סטטיסטיקה עצמית שבודקת כמה ימים הצלחת למדוט רצוף וכמה זמן בממוצע אתה מודט בכל פעם. 
את כל החוויה מלווים מאמרים על מחקרים מדעיים שמציגים את היתרונות המוכחים של תרגול מדיטציה באופן קבוע. עבורי, המכלול שמציעה הד ספייס הוא מדויק. 
שווה לנסות. 10 ימים ראשונים חינם. יאללה. מ-ע-כ-ש-י-ו.
Google
Computerised cognitive behavioural therapy טיפול קוגניטיבי התנהגותי
Rated 5/5 based on 53 reviews
Computerised cognitive behavioural therapy טיפול,
טיפול התנהגותי קוגניטיבי | Cognitive behavioural therapy
יגאל אלון 157
תל אביב, ישראל
6745445
Phone: 972-3-6031552